השיקול החינוכי והכתיבה ההלכתית: עיון במושג הקדושה במשנת הרב ח"ד הלוי

Translated title of the contribution: The Halakhah and Educational Thought in Light of the idea of Holiness

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחבר מתחקה אחר מעמדו של החינוך ככלי מרכזי בניתוח ההלכה ובחשיפת שיקוליו של הפוסק, שלדעתו אינו יושב בדין כאיש משפט אלא בעיקר כאיש חינוך. במאמר עומד המחבר על טיב הזיקה האפשרית שבין ההלכה והחינוך, או בין הפילוסופיה של ההלכה לבין הפילוסופיה של החינוך, במסגרת השיח של ההגות היהודית. בחלקו השני של המאמר דן הכותב בדרך כתיבתו של הרב חיים דוד הלוי ומסקנתו היא כי המעקב אחר ההגיון הפסיקתי לאור השיקול החינוכי פותח בשיח המטא-הלכתי של חוקרי הפילוסופיה של ההלכה מרחבים חדשים, ומעלה שאלות חדשות מעולם החינוך הראויות להישאל.
Translated title of the contributionThe Halakhah and Educational Thought in Light of the idea of Holiness
Original languageHebrew
Pages (from-to)171-200
Number of pages30
Journalהגות
Volume7
StatePublished - 2005

IHP publications

  • IHP publications
  • Hebrew language
  • Holiness
  • Jewish law
  • Jewish philosophy
  • Jews -- Education
  • Jews -- Election, Doctrine of
  • Midrash
  • Ontology
  • Tablets of the Law

Cite this