השפעת המוצא העדתי והסטאטוס הכלכלי-חברתי של הורים בישראל על הצלחת ילדיהם בביצועי מבחן ויפס"י בגיל הגן

עמיה ליבליך, ענת ניניו, שלמה קוגלמס

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ידוע לנו שיש קשר חיובי, עקבי והדוק למדי בין המעמד החברתי של משפחות התלמידים ובין הישגיהם במבחני משכל. מטרתו של המחקר המוצג במאמר היתה לבדוק את ההבדלים ברמת הכשרים השכליים ובדפוסיהם בין תת-הקבוצות השונות של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת, המורכבת ברובה מעולים. כל הנבחנים הנם יהודים ועל כן זהים בגזעם ובדתם. המחקר נעזר במבחן וכסלר (ויפס"י) שהותאם לגיל הגן ולשפה העברית. המחקר נערך בשנת 1967 ל-1072 ילדים בגילאים 4 עד 6 וחצי בשלוש הערים הגדולות: ירושלים, תל אביב וחיפה ובפרבריהן.
Original languageHebrew
Pages (from-to)13-22
Number of pages10
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume21
Issue number1
StatePublished - 1974

IHP publications

  • IHP publications
  • Parent and child
  • Early childhood education
  • Physical education for children
  • Ethnic groups -- Israel

Cite this