TY - BOOK
T1 - השתתפותם של ילדים בחברה הערבית במסגרות חינוך מפוקחות לגיל הרך
AU - מדהלה, שביט
AU - גל, ג'וני
AU - סלע, אלון
AU - שאמי, לביב
PY - 2021
Y1 - 2021
N2 - "מחקר זה מבקש לבחון את הגורמים לשיעור ההשתתפות הנמוך של ילדים בחברה הערבית במסגרות מפוקחות לילדים בגילי לידה עד שלוש ולהצביע על חלופות מדיניות אשר יאפשרו התמודדות אפקטיבית עם התופעה. נפתח בסקירה על חשיבות החינוך והטיפול בגיל הרך ובהצגת מדיניות הגיל הרך בישראל. לאחר מכן נציג את בעיית השתתפותם המצומצמת של ילדים ערבים במסגרות מפוקחות לגיל הרך. כדי להבין את התופעה נציג את "אפקט מת'יו", המתאר מצב שבו הנהנים העיקריים משירותים חברתיים, דוגמת מערכות גיל הרך, אינם מי שזקוקים להם ביותר אלא דווקא אוכלוסיות בעלות אמצעים. בהמשך, בהתבסס על ממצאי המחקר שלנו ועל מחקרים שנערכו בישראל ובמדינות אחרות, נבחן הסברים אפשריים למיעוט השתתפותם של ילדים ערבים במסגרות מפוקחות לגיל הרך בישראל. לבסוף, כאמור, נציג חלופות מדיניות להתמודדות עם התופעה". --
AB - "מחקר זה מבקש לבחון את הגורמים לשיעור ההשתתפות הנמוך של ילדים בחברה הערבית במסגרות מפוקחות לילדים בגילי לידה עד שלוש ולהצביע על חלופות מדיניות אשר יאפשרו התמודדות אפקטיבית עם התופעה. נפתח בסקירה על חשיבות החינוך והטיפול בגיל הרך ובהצגת מדיניות הגיל הרך בישראל. לאחר מכן נציג את בעיית השתתפותם המצומצמת של ילדים ערבים במסגרות מפוקחות לגיל הרך. כדי להבין את התופעה נציג את "אפקט מת'יו", המתאר מצב שבו הנהנים העיקריים משירותים חברתיים, דוגמת מערכות גיל הרך, אינם מי שזקוקים להם ביותר אלא דווקא אוכלוסיות בעלות אמצעים. בהמשך, בהתבסס על ממצאי המחקר שלנו ועל מחקרים שנערכו בישראל ובמדינות אחרות, נבחן הסברים אפשריים למיעוט השתתפותם של ילדים ערבים במסגרות מפוקחות לגיל הרך בישראל. לבסוף, כאמור, נציג חלופות מדיניות להתמודדות עם התופעה". --
M3 - ספר
T3 - סדרת מחקרי הגיל הרך של מרכז טאוב
BT - השתתפותם של ילדים בחברה הערבית במסגרות חינוך מפוקחות לגיל הרך
ER -