התאמה תרבותית של תוכנית ההתערבות "ללמוד לחיות ביחד" לגננות בחברה הערבית בישראל

Translated title of the contribution: Cultural adaptation of the 'Learning to Live Together' intervention program for Arab early childhood educators in Israel

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר שעליו מתבסס מאמר זה עוסק באתגרים הכרוכים בהתאמת התוכנית "ללמוד לחיות ביחד" (לל"ב) לחברה הערבית באופן רגיש תרבות. התוכנית היא תוכנית התערבות למניעת אלימות ולקידום יכולות רגשיות וחברתיות של ילדים וילדות במשך שהותם בגן ובמעון. (מתוך המאמר).
Translated title of the contributionCultural adaptation of the 'Learning to Live Together' intervention program for Arab early childhood educators in Israel
Original languageHebrew
Pages (from-to)65-88
Number of pages24
Journalמפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית
Volumeכ"ט
Issue number53
StatePublished - 2021

IHP publications

  • IHP publications
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Early childhood education
  • Physical education for children
  • People with social disabilities -- Education
  • Kindergarten teachers
  • Palestinian Arabs -- Israel
  • Cultural pluralism
  • Preschool children
  • Attitude (Psychology)
  • Cultural competence
  • Multiculturalism
  • Palestinian Arabs -- Israel -- Social conditions

Cite this