התאמת תוכניות הלימודים וחומרי הלימוד למאה ה-21: סיכום עבודתה של ועדת המומחים, תמונת מצב והמלצות

Translated title of the contribution: Adapting curricula and study materials for the 21st century

יפעה אייזנמן (Editor), עודד בושריאן (Editor), ענת זוהר (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

המאה ה-21 מתאפיינת בשינויים מהירים בתחומים רבים של החיים — הגירה, גלובליזציה, התפתחות טכנולוגית, שינויים בידע ובשוק העבודה ועוד גורמים רבים המעצבים מחדש את המציאות שבה אנו חיים . חלק מהשינויים גלובליים ומשותפים למדינות רבות, וחלקם ייחודיים לישראל — שינויים ערכיים, מוסריים, דמוגרפים וחברתיים . לנוכח השינויים מתעצבות מחדש הדרישות מהבוגרים העתידיים של מערכת החינוך, ובהתאם לכך גם הציפיות מהמערכת . בעבר נדרשה מערכת החינוך בעיקר להעביר גופי ידע מוסכמים ולפתח מיומנויות בסיסיות . כיום, במיוחד לנוכח הצרכים המשתנים במהירות ואי הוודאות המלווה אותם, עליה גם לטפח אזרחים משכילים ואזרחות דמוקרטית, לקדם רווחה, להגביר את המוטיבציה ללמידה, לתת כלים להבניית ידע חדש ולפעול באופן מיטבי לקידום האזרחים והחברה.-- מתוך התקציר מה צריכים התלמידים והתלמידות בישראל ללמוד בבתי הספר במאה ה-21? אילו שינויים יש לבצע בתוכניות הלימודים ואילו חומרי לימוד ראוי להעמיד לרשות התלמידים והתלמידות כדי שיתמכו באופן מיטבי בלמידה ? המסמך שלפנינו דן בשאלות אלה ומציע להן מענה.
Translated title of the contributionAdapting curricula and study materials for the 21st century
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
Publisherיוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
Number of pages203
ISBN (Electronic)9789657601150
StatePublished - 2020

Cite this