התערבות קבוצתית קצרת מועד בריפוי בעיסוק לשיפור איכות כתב-היד בקרב ילדים לקויי-כתיבה

מיכל ינון, עדית בר-אפרת-הירש, נעמי וינטראוב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ילדים רבים, המתקשים בכתיבה ידנית, לומדים בחינוך הרגיל, ולכן הם אינם זכאים לקבל שירותי ריפוי בעיסוק בבית הספר. ילדים אלו מופנים לקבלת שירותי ריפוי בעיסוק במסגרות קהילתיות, כמו במרכזים להתפתחות הילד או בקליניקות פרטיות. מטרת המאמר להציג התערבות קבוצתית קצרת מועד בריפוי בעיסוק, לשיפור איכות כתב-הילד של ילדים בכיתות ב'-ד' בחינוך הרגיל. תוכנית זו פותחה בעקבות מחקר מקדים שבדק ומצא שיש שתי תוכניות התערבות לשיפור כתב-היד העשויות להועיל לתלמידים בכיתות אלו. במאמר מתוארים מבנה התוכנית והרציונל לשילוב המאפיינים הייחודיים שלה, והיא כוללת התערבות המבוססת על ראיות מחקריות (EVIDENCE-BASED INTERVENTION), המתמקדות בשיפור הביצוע העיסוקי (הכתיבה), הקניית אסטרטגיות למידה בשילוב עם פיתוח תפקודים אקזקוטיביים, טיפול במסגרת קבוצתית ושיתוף פעיל והדרכה של ההורים במשך כל המפגשים. כדי לשפר את הביצוע העיסוקי של הלקוחות שלנו (במקרה זה, איכות כתב-היד של הילדים) יש חשיבות רבה בשילוב הגורמים האלה: המידע על היכולות והצרכים של הילדים והוריהם (הלקוחות), בחירת שיטת ההתערבות המבוססת על ראיות והידע של המרפאות בעיסוק
Original languageHebrew
Pages (from-to)119-130
Number of pages12
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume13
Issue number2
StatePublished - 2004

IHP publications

  • IHP publications
  • Agraphia
  • Occupational therapy for children
  • Writing

Cite this