התפקוד החברתי של ילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים במערכת החינוך הכללי - בראי המחקר

רוני שנקר, שולה פרוש

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

לסביבת בית הספר המשלב השפעה רבה על התפקוד החברתי של תלמידים עם צרכים מיוחדים בתוכה. המחקרים הרבים בנושא אינם חד-משמעיים. יש ביניהם המעידים על תרומתן של המסגרות המשלבות להתפתחותן של מיומנויות חברתיות בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים והשתלבותם במבנה החברתי של כיתתם. מחקרים אחרים מטילים ספק ביתרונות החברתיים הנובעים מהשהות יחד ומעידים על מצוקה חברתית, בדידות, דחייה, ותחושת קוהרנטיות נמוכה בקרב התלמידים המשולבים. המאמר התפרסם בגיליון 12 (3). מצורף נספח ובו כלי הערכה לבדיקת כשירות חברתית שעברו התאמה לישראל ופותחו בגרסה עברית ע"י פרופ' מלכה מרגלית
Original languageHebrew
Pages (from-to)193-206
Number of pages14
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume12
Issue number4
StatePublished - 2003

IHP publications

  • IHP publications
  • Mainstreaming in education
  • Social skills
  • Social acceptance
  • Loneliness
  • Friendship
  • Sense of coherence

Cite this