התפתחות מערכת המיון לאוניברסיטאות ויחסי הגומלין בינה לבין החינוך העל-יסודי

גרשון בן שחר

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

נייר העמדה של גרשון בן-שחר מציג את מכלול השיקולים בבסיס מערכת המיון , הקיימת כיום בישראל , והנשענת על מיצוע של ציוני בחינות הבגרות והציון של הבחינה הפסיכומטרית . בן-שחר מדגיש , שכל מערכת מיון נוצרת על רקע של עודף ביקוש ללימודים כלשהם , מעבר למכסה , שנקבעת על פי שיקולים שונים של מקבלי החלטות . המרכיב החשוב ביותר ביצירת מערכת מיון יעילה , מקצועית והוגנת , מבוסס על אופן ההגדרה של "הצלחה בלימודים". כך , הגדרת הצלחה כסיום תואר ראשון בציון עובר מינימלי , שונה באופן מהותי מהגדרת מטרה של חינוך סטודנטים מצטיינים , שיוכלו להתקבל ללימודים מתקדמים ולהוות את דור ההמשך של החוקרים. בן-שחר מצביע על הבעיות והמתחים שבין שיקולים חינוכיים של מערכת החינוך לבין מערכת המיון האוניברסיטאית , ומציע כיווני פתרון אפשריים לשיפור מערכת המיון הקיימת , אם על ידי יצירת הפרדה מרבית בין המיון לאוניברסיטאות לבין מערכת בחינות הבגרות , או באמצעות ביצוע מהפכה באופי בחינות הבגרות ובהיקפן. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationנגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט)
Place of Publicationירושלים
Publisherמכון ון ליר
Pages73-80
Number of pages8
StatePublished - 2000

IHP publications

  • IHP publications
  • Education -- Israel -- Administration
  • Education, Secondary
  • Education, Higher
  • Universities and colleges
  • Academic achievement
  • Bagrut examinations

Cite this