Abstract
נייר העמדה של גרשון בן-שחר מציג את מכלול השיקולים בבסיס מערכת המיון , הקיימת כיום בישראל , והנשענת על מיצוע של ציוני בחינות הבגרות והציון של הבחינה הפסיכומטרית . בן-שחר מדגיש , שכל מערכת מיון נוצרת על רקע של עודף ביקוש ללימודים כלשהם , מעבר למכסה , שנקבעת על פי שיקולים שונים של מקבלי החלטות . המרכיב החשוב ביותר ביצירת מערכת מיון יעילה , מקצועית והוגנת , מבוסס על אופן ההגדרה של "הצלחה בלימודים". כך , הגדרת הצלחה כסיום תואר ראשון בציון עובר מינימלי , שונה באופן מהותי מהגדרת מטרה של חינוך סטודנטים מצטיינים , שיוכלו להתקבל ללימודים מתקדמים ולהוות את דור ההמשך של החוקרים. בן-שחר מצביע על הבעיות והמתחים שבין שיקולים חינוכיים של מערכת החינוך לבין מערכת המיון האוניברסיטאית , ומציע כיווני פתרון אפשריים לשיפור מערכת המיון הקיימת , אם על ידי יצירת הפרדה מרבית בין המיון לאוניברסיטאות לבין מערכת בחינות הבגרות , או באמצעות ביצוע מהפכה באופי בחינות הבגרות ובהיקפן. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | נגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מכון ון ליר |
Pages | 73-80 |
Number of pages | 8 |
State | Published - 2000 |
IHP publications
- IHP publications
- Education -- Israel -- Administration
- Education, Secondary
- Education, Higher
- Universities and colleges
- Academic achievement
- Bagrut examinations