חוויות מפתח' בחינוך הבלתי פורמלי'

Translated title of the contribution: Key Experiences in Informal Education

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מאמר זה עוסק בזיכרון לטווח ארוך של חוויות הנתפסות כמשמעותיות וקשורות במסגרת או בפעילות בלתי פורמלית. המחבר מנסה להבין מה בחוויה הזו מאפשר לזכור אותה לאורך זמן ולייחס לה השפעה. המחקר מניח, באופן כללי, שכל פעולה שאיננה לימודית מתאימה להגדרה של פעולה בלתי פורמלית, ובוחן מחדש הנחות של המודל שהציע כהנא. הניתוח מראה לדוגמה כי פעילות בלתי פורמלית מובהקת, כגון חוגי ספורט, יכולה לכלול מרכיב א-סימטרי חזק, וכי מצוינות בביצוע פעילויות קשורה לרצינות המדריך, לאישיותו ולסמכותו. מכאן אנו למדים כי ממדים של המודל, כמו סימטריה או וולונטריות, יכולים לקבל ולשנות משמעות לפי סוג הפעילות. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionKey Experiences in Informal Education
Original languageHebrew
Title of host publicationהסדר החברתי והקוד הבלתי פורמלי
Subtitle of host publicationSocial Order and Informal Codes
Editorsתמר רפופורט, אהוביה כהנא
Place of Publicationתל אביב
Publisherהוצאת רסלינג
Pages497-517
Number of pages21
StatePublished - 2012

Publication series

Name ‫ הסדרה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ‬

IHP publications

  • IHP publications
  • Compensatory education
  • Directories
  • Discipline
  • Excellence
  • Experience

Cite this