Abstract
המאמר מתמקד בחוויות מפתח שהתרחשו במסגרות בלתי פורמליות. הוא בוחן חוויות מפתח בחוגי ספורט, אמנות ומדע, בהרצאות, בסיורים ובתנועות הנוער. הניתוח עוסק בשני תחומים שונים: החלק הראשון דן במסגרות בלתי-פורמליות כמסגרות של מצויינות, משמעת ומיצוי עצמי. חלק זה מראה כי בניגוד להשקפה הרווחת, הרואה במסגרות אלה זירה ל"משחק ושעשוע", המסגרות הבלתי-פורמליות שבתוכן התרחשו חוויות מפתח התבססו דווקא על מצויינות בעשייה, מתוך ניסיון לעמוד באמות מידה מקצועיות מחמירות ביותר. החלק השני מתמקד בשני היבטים של דמות המדריך בחוויה: האחד הוא המדריך כדמות דגם, המדגימה סטנדרטים שהחניכים שואפים לאמץ; והאחר מתמקד במדריך כמראה, דמות שההתנסות הבלתי-אמצעית איתה מאפשרת למשתתפים לחוות רפלקציה, וכתוצאה מכך לחולל שינוי באני שלהם.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 73-89 |
Number of pages | 17 |
Journal | הטיול ככלי חינוכי ערכי |
Volume | 2 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- חינוך משלים
- Compensatory education
- חוויה (פסיכולוגיה)
- Experience
- מדריכים
- Directories
- יחסי מדריך-מודרך
- Interpersonal relations
- Training
- מצוינות
- Excellence
- משמעת
- Discipline
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Jews -- Education -- Philosophy
- Education -- Israel
- Children -- Israel -- Social conditions
- Teenagers -- Israel -- Social conditions