חוויות מפתח בחינוך הבלתי-פורמלי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המאמר מתמקד בחוויות מפתח שהתרחשו במסגרות בלתי פורמליות. הוא בוחן חוויות מפתח בחוגי ספורט, אמנות ומדע, בהרצאות, בסיורים ובתנועות הנוער. הניתוח עוסק בשני תחומים שונים: החלק הראשון דן במסגרות בלתי-פורמליות כמסגרות של מצויינות, משמעת ומיצוי עצמי. חלק זה מראה כי בניגוד להשקפה הרווחת, הרואה במסגרות אלה זירה ל"משחק ושעשוע", המסגרות הבלתי-פורמליות שבתוכן התרחשו חוויות מפתח התבססו דווקא על מצויינות בעשייה, מתוך ניסיון לעמוד באמות מידה מקצועיות מחמירות ביותר. החלק השני מתמקד בשני היבטים של דמות המדריך בחוויה: האחד הוא המדריך כדמות דגם, המדגימה סטנדרטים שהחניכים שואפים לאמץ; והאחר מתמקד במדריך כמראה, דמות שההתנסות הבלתי-אמצעית איתה מאפשרת למשתתפים לחוות רפלקציה, וכתוצאה מכך לחולל שינוי באני שלהם.
Original languageHebrew
Pages (from-to)73-89
Number of pages17
Journalהטיול ככלי חינוכי ערכי
Volume2
StatePublished - 2013

IHP publications

  • IHP publications
  • חינוך משלים
  • Compensatory education
  • חוויה (פסיכולוגיה)
  • Experience
  • מדריכים
  • Directories
  • יחסי מדריך-מודרך
  • Interpersonal relations
  • Training
  • מצוינות
  • Excellence
  • משמעת
  • Discipline

RAMBI Publications

  • Rambi Publications
  • Jews -- Education -- Philosophy
  • Education -- Israel
  • Children -- Israel -- Social conditions
  • Teenagers -- Israel -- Social conditions

Cite this