חינוך רפואי בימי משבר הקורונה – מחשבות ולקחים, משאבי הוראה קלינית מקוונת

Translated title of the contribution: Medical Education in Co-vid 19 crisis days-reflections and insights, on-line clinical learning resources

שמואל רייס, תם אקסלרוד

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מגפת הקורונה היא הדגמה של אירוע בלתי צפוי המשבש את מהלך החיים התקין, ומשפיע רבות על ההכשרה הרפואית של רופאים וצוותים רפואיים. עם פרוץ המגפה, נפסקו הלימודים הקליניים בפקולטות לרפואה בכל הארץ, והלימודים הטרום-קליניים הועברו ללמידה מקוונת בדומה לשאר הלימודים באוניברסיטה. כיוון שמצב דומה מתרחש במרבית מדינות העולם המערבי, מתבקשת חשיבה סדורה על החלטות לגבי מעבר להוראה מקוונת, בעיקר קלינית – עקרונות, מטרות ויישום, תוך התייחסות למתח בין חובת הטיפול מול חובת שמירה על בריאות המטפל. במאמר זה נציג את הדילמות איתן מתמודדים מוסדות החינוך הרפואי השונים בעולם, ואת דרכי ההתמודדות והניסיון שהצטבר ממצבים דומים – כולל בישראל. נדון בעקרונות הטכנו-פדגוגיים העומדים בלב ההוראה המקוונת, נדגים מהניסיון בארץ ובעולם, נציע מסגרת לדיון מקיף וגיבוש נהלים למצבים המסכנים לומדים בחינוך רפואי, ולבסוף נספק רשימת משאבי הוראה מקוונת להוראה קלינית (רובה חינמית ותוכל לשמש את צוותי החינוך הרפואי). (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionMedical Education in Co-vid 19 crisis days-reflections and insights, on-line clinical learning resources
Original languageHebrew
Pages (from-to)870-875
Number of pages6
Journalהרפואה
Volume159
Issue number12
StatePublished - 2020

Keywords

  • הכשרת רופאים
  • קורונה (מחלה)
  • מגפות
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • הפקת לקחים
  • Computer-assisted instruction
  • Epidemics
  • Medicine -- Study and teaching

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Medical Education in Co-vid 19 crisis days-reflections and insights, on-line clinical learning resources'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this