"טוב שהייתי בפנימייה - אך לא הייתי רוצה להיות שם": עמדות של יוצאי אתיופיה לגבי מסלולי החינוך שבהם למדו (תשמ"ז-תשמ"ט)

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

למרות שקליטתם וחינוכם של ילדי יוצאי אתיופיה בתחילת המאה ה-21 עברו שינויים ולמרות המודעות הגבוהה יותר לייחודם, רבים מהמאפיינים שהיו קיימים בשנות-80 עדיין מצויים גם היום. המאמר מצביע על הכשלים והבעיות במהלך קליטתם של עולי אתיופיה במערכת החינוך הישראלית. המחקר מתבסס על מדגם אקראי של יוצאי אתיופיה בוגרי מערכת החינוך הישראלית ובוחן את מסלולם החינוכי בשנות ה-80 ואת העמדות שלהם ביחס לסוגיות חינוך שונות. רוב הנחקרים היו מרוצים מההשכלה ומהחינוך הדתי שזכו לו בישראל ורק חלק מהם ביקרו את העובדה שכמעט ואין בתכנית הלימודים תוכניות על יהדות אתיופיה. חלק מהנחקרים אינם משוכנעים בתרומתו החינוכית של מוסד פנימייתי, אך יש הרואים בו פתרון לבעיות כלכליות. אחרים מצביעים על רמת הלימודים הנמוכה הנרכשת בפנימייה ומפקפקים במידת האינטגרציה החברתית המתאפשרת בה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך בחברה רבת תרבויות (קובץ בעריכת פנינה פרי)
Publisherהוצאת כרמל
Pages173-186
Number of pages14
StatePublished - 2007

IHP publications

  • IHP publications
  • Boarding schools
  • Immigrant absorption -- Israel
  • Immigrant children -- Education -- Israel
  • Jews, Ethiopian -- Eretz Israel
  • Jews, Ethiopian -- Israel
  • Religious education
  • חינוך דתי
  • יהודי אתיופיה בישראל ובארץ-ישראל
  • עלייה וקליטה -- יהודי אתיופיה
  • פנימיות וכפרי נוער
  • קליטת ילדים עולים במערכת החינוך

Cite this