טיפוח למידה רגשית-חברתית במערכת החינוך: סיכום עבודתה של ועדת המומחים, תמונת מצב והמלצות

Translated title of the contribution: Social and emotional skills cultivation in the education system: a summary of the proceeding of the expert committee, status report and recommendation

רמי בנבנישתי (Editor), טלי פרידמן (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

טיפוח של מיומנויות חברתיות רגשיות (SEL) נחשב כיום כנדבך חשוב ובלתי נפרד מתהליכי חינוך ולמידה, זאת בין השאר לנוכח התפתחויות טכנולוגיות מואצות ושינויים תרבותיים וחברתיים המאפיינים את המאה ה-21. הנהלת משרד החינוך מכירה בחשיבותן של מיומנויות חברתיות רגשיות ומתמודדת עם הנושא בדרכים מגוונות, שהמשותף להן הוא התפיסה שזירת בית הספר משמשת "מגרש אימונים" להתפתחות רגשית־חברתית של תלמידים. במענה לפניה של משרד החינוך הקימה האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ועדת מומחים בראשות פרופסור רמי בנבנישתי, שהובילה תהליך למידה מקיף בנושא טיפוח מיומנויות חברתיות-רגשיות במערכת החינוך. הוועדה החלה את עבודתה בקיץ 2017. במהלך עבודתה סקרה הוועדה מחקרים, מודלים וקווי מדיניות מהארץ ומהעולם, נפגשה עם מומחים ואנשי מקצוע מהשדה, קיימה יום עיון פתוח לציבור וישיבות לליבון השאלות ולגיבוש המלצות למדיניות עתידית בנושא. בתום דיוניה ערכה הוועדה מסמך מסכם זה. המסמך מציג סיכומים של הגות וידע מחקרי בלתי תלוי ומעודכן, והוא כולל המלצות לחשיבה ולפעולה. -- מתוך אתר ההוצאה לאור.
Translated title of the contributionSocial and emotional skills cultivation in the education system: a summary of the proceeding of the expert committee, status report and recommendation
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
Publisherיוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
Number of pages240
ISBN (Print)9657601177, 9789657601167, 9789657601174
StatePublished - 2020

Cite this