Abstract
בעידן של שוק מעורב, שבו ארגוני רווחה שונים - ציבוריים, עסקיים ועמותות - מציעים שירותים חברתיים, נדרשים העובדים הסוציאליים לדעת את ההבדלים בין ארגונים אלה ולגבש אמון בהם ,משום שהבדלים אלה עשויים להשפיע על איכות השירות שהם נדרשים לתווך ללקוחותיהם. מאחר שבתי הספר לעבודה סוציאלית הם החממות לבניית ההון הפרופסיונלי של מקצוע העבודה הסוציאלית, ראוי שכבר במהלך הכשרתם האקדמית יתבררו בקרב סטודנטים לעבודה סוציאלית סוגיות הנוגעות להיקף הידע שלהם אודות ארגוני רווחה (זיהוי השיוך המגזרי) ורמת האמון בארגונים אלה. מחקר זהנועד אפוא לבחון את שאלות המחקר האלה: מה הן רמות הידע (זיהוי השיוך המגזרי) והאמון של סטודנטים לעבודה סוציאלית בארגוני רווחה ממגזרים שונים? מה הם גורמי הלמידה הקשורים אליהן? שאלות אלה נבחנו במדגם שמנה 393 סטודנטים לעבודה סוציאלית. הממצאים מלמדים שהידע אודות השיוך המגזרי של ארגוני רווחה מועטו שמידת האמון במלכ"רים זהה כמעט למידת האמון בארגונים עסקיים וציבוריים. עוד מצביעים הממצאים על קשר חיובי בין ידע אודות ארגוני רווחה ורמות אמון במלכ"רים לבין מספר שנות הלימוד ועל ידע רב יותר בקרב סטודנטים במסלול ההכשרה הקהילתי בהשוואה לאלה במסלול הפרטני. אולם בחלק ממדדי הידע והאמון, דווקא סטודנטים בשנה ב מפגינים רמות גבוהות יותר מאלה שבשנה ג, כנראה בשל הסמיכות ללימוד התכנים בנושא. הממצאים נידונים בהקשר של מדיניות ההפרטה וטשטוש הגבולות הבין-מגזריים ומדגישים את התרומה התיאורטית לחקר הארגונים. עוד ניתנות המלצות לשילוב תכנים ארגוניים בהכשרת סטודנטים לעבודה סוציאלית ובפרקטיקת העבודה של עובדים סוציאליים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 131-160 |
Number of pages | 30 |
Journal | ביטחון סוציאלי |
Volume | 108 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- IHP publications
- Associations, institutions, etc
- Intellectual capital
- Knowledge and learning
- Learning
- Nonprofit organizations
- Organizational learning
- Privatization
- Social service
- Social workers -- Training of
- Trust