Abstract
בעיני כמה דורות של היסטוריונים וחוקרי תרבות נחשב סרט הקולנוע של רפובליקת ויימר (1918-1933) לביטוי ויזואלי של רחשי הלב הכמוסים של הלאום הגרמני בשנים שהביאו לעלייתם של היטלר ושל השלטון הנציונל סוציאליסטי. בחינה מקרוב של הסרט הגרמני, ושל הכתיבה עליו בעיתונות התקופה, מגלה כי הוא היה זירה לשיח ציבורי עשיר ומורכב, שהוצגו ונדונו בו אידיאולוגיות שונות ומתחרות. המאמר בא לבחון את השימושים שנעשו בדימויו של "היהודי" בתוך שיח זה, תוך התמקדות בקומדיות של יוצרים יהודיים או כאלו שזוהו כיצירות "יהודיות" בפי המבקרים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 301-323 |
Number of pages | 23 |
Journal | ציון: רבעון לחקר תולדות ישראל |
Volume | 72 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2007 |
IHP publications
- IHP publications
- Comedy
- Germany -- History -- 1918-1933
- Jews -- Germany -- Weimar
- Jews in motion pictures
- Motion pictures -- Germany
- Stereotypes (Social psychology)