Abstract
מאמר זה מבקש להציב את היחס בין מעשה האמנות למעשה ההוראה בתור נקודת מוצא לפרשנות בתולדות האמנות ובביקורת התרבות. דרך בחינת יצירותיו הפדגוגיות של יוזף בויס - כמו מופעי ההוראה שלו או מיצבי לוחות הכיתה - תועלה האפשרות לפרשנות פדגוגית של האמנות, כלומר, ניתוח יצירת האמנות דרך ההיבטים הפדגוגיים שלה, כגון ההוראה כנושא ביצירה, הזיקה בין מעמד האמן למעמד המורה או הטשטוש בין קהל לכיתה. המאמר מתבסס על הרחבה סמיולוגית של מושג ההוראה לכדי רשת של משמעויות, שהמתחים והקשרים ביניהן מתבהרים במיוחד בשל תכונותיו המשחררות של המדיום האמנותי של המיצג (פרפורמנס).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 315-332 |
Number of pages | 18 |
Journal | פרוטוקולאז' |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Art
- Education
- Performance art
- Teaching