Abstract
מחקר זה מצטרף למחקרים שעסקו בקושי להרחיב את משמעות הפעולות כפל וחילוק ממספרים שלמים למספרים רציונליים, ומתמקד בביטויים שלו במספרים רציונליים המבוטאים כשבר פשוט. במאמר זה אנו מציגים השוואה בין פתרונות של אותו תלמיד, מכיתה ו' או ח', ב-4 זוגות של פריטים משאלון המחקר. בעזרת השוואה בין פריטי כפל עם כופל קטן מ-1, או בין פריטי חילוק עם מחלק קטן מ- 1, זיהינו דרכים שבהן התלמידים מפרשים כפל וחילוק בשבר פשוט, והצבענו על רמות ביניים בהבנת כל פעולה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 82-94 |
Number of pages | 13 |
Journal | מחקר ועיון בחינוך מתמטי |
Volume | 8 |
State | Published - 2021 |
IHP publications
- IHP publications
- Concepts
- Fractions
- Mathematics -- Study and teaching
- Multiplication
- Numbers, Rational
- School children
- Word problems (Mathematics)
- Word problems (Mathematics) -- Study and teaching
- המשגה
- חילוק (חשבון)
- כפל (חשבון)
- מספרים רציונליים
- מתמטיקה -- לימוד והוראה
- פתרון בעיות מילוליות במתמטיקה
- שברים (מתמטיקה)
- תלמידים