Abstract
במאמר זה נציג ממצאים הקשורים לסוגיות הקשורות לאי-שוויון במערכת הבריאות בקהילה
מנקודת ראותם של צרכני השירות, תוך התמקדות בהבדלים לפי אזור מגורים. המאמר מבוסס
1 על ממצאים מסקר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שנערך בסוף 2012
.
במאמר נציג את המפגש של המבוטח עם מערכת הבריאות בכל הארץ ובאזורים השונים שלה,
וזאת בהשוואה לתושבים באזורים אחרים בישראל. בעיקר נתמקד בתושבי באר שבע והדרום
ובתושבי חיפה והצפון אולם נציג גם עדויות לפריפריה חברתית ועדויות לאי שוויון גם באזורים
אחרים בארץ. בפרק 1 נסקור את מצבם הבריאותי של התושבים. בפרק 2 נתמקד בחוויית
השימוש בשירותי בריאות של התושבים. בפרק 3 בקשר לקופה, במעברי קופה ובאופן אספקת
השירותים בקופה. פרק 4 ופרק 5 יוקדשו לנושאי הנגישות לשירותי בריאות ולתחושת הביטחון
במערכת הבריאות
מנקודת ראותם של צרכני השירות, תוך התמקדות בהבדלים לפי אזור מגורים. המאמר מבוסס
1 על ממצאים מסקר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שנערך בסוף 2012
.
במאמר נציג את המפגש של המבוטח עם מערכת הבריאות בכל הארץ ובאזורים השונים שלה,
וזאת בהשוואה לתושבים באזורים אחרים בישראל. בעיקר נתמקד בתושבי באר שבע והדרום
ובתושבי חיפה והצפון אולם נציג גם עדויות לפריפריה חברתית ועדויות לאי שוויון גם באזורים
אחרים בארץ. בפרק 1 נסקור את מצבם הבריאותי של התושבים. בפרק 2 נתמקד בחוויית
השימוש בשירותי בריאות של התושבים. בפרק 3 בקשר לקופה, במעברי קופה ובאופן אספקת
השירותים בקופה. פרק 4 ופרק 5 יוקדשו לנושאי הנגישות לשירותי בריאות ולתחושת הביטחון
במערכת הבריאות
Translated title of the contribution | When an Israeli resident needs to visit a specialist, who long does he waits and what are the factors affecting waiting times? |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | אי-שוויון בבריאות וההתמודדות עמו |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | משרד הבריאות - מינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי |
Pages | 84-97 |
Number of pages | 14 |
State | Published - 2013 |