Abstract
בניגוד להנחה ששקט בכיתה הוא סממן ללמידה המתרחשת בה, מאמר זה מראה כי למידה מתרחשת בכיתות בלתי שקטות, שבהן הרעש משקף התלהבות ולמידה מתוך עניין וסקרנות. הממצאים מלמדים כי חוויות למידה משמעותיות נוצרות כאשר תוכן ההוראה הוא אותנטי, רלוונטי ומאתגר, וכאשר שיטות ההוראה מתבססות על מאפיינים כמו תחרויות, הבניית שיא, שימוש בכישורים, עבודה על בעיות ניסוי וחקר, בחירה חופשית בפעילות, הופעה בפני קהל ויצירת הפתעות במהלך הלמידה. המאמר מראה, כי שיעור ניכר מן החוויות מתרחש מחוץ לכיתה, בסיורים וטיולים, אולם גם ממחיש כי אפילו בשיעורים פרונטליים ניתן ליצור למידה משמעותית. המאמר עומד גם על חשיבותם של מורים המפגינים מחויבות עמוקה למקצוע ויחס מיוחד לתלמידיהם, ואלה עומדים כבסיס נוסף להיווצרותן של חוויות לימוד משמעותיות לחיים, בבחינת "מורה טוב - מורה לחיים"
Translated title of the contribution | Not studying in silence: Evaluating the silent classroom for meaningful learning |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 79-106 |
Number of pages | 28 |
Journal | דפים [מכון מופ"ת] |
Volume | 34 |
State | Published - 2002 |
IHP publications
- IHP publications
- בתי ספר
- Schools
- הנעה ללימודים
- Motivation in education
- כיתה
- Classrooms
- למידה משמעותית
- Learning
- Learning strategies
- למידה
- מורים
- Teachers
- משמעות (פילוסופיה)
- Meaning (Philosophy)
- משמעת בבית הספר
- School discipline
- שיטות הוראה
- Teaching -- Methods
- תלמידים
- School children
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Education -- Israel