Abstract
יעקב אופיר, קריסטה אסטרחן וברוך שוורץ טוענים במאמרם כי הרשתות החברתיות מאפשרות לזהות מצוקה ולהעניק תמיכה רגשית לבני נוער בסיכון. החוקרים מראים כיצד רשתות חברתיות משמשות בפועל את אנשי החינוך ובריאות הנפש לאתר מקרים של מצוקה נפשית ולפעול לטובת להתערבות בהם. עובדים סוציאליים, מורים ומנהלים משתמשים בפייסבוק ובווטסאפ לניטור תכנים מדאיגים (תכנים גזעניים, מיניות לא-מותאמת, שימוש בחומרים ממכרים, גילויי אבדנות וכדומה) ולהתערבות פסיכו-חינוכית "אונליין". לקשר המקוון בין מורים לתלמידים יתרונות חינוכיים וטיפוליים רבים, אך הוא מעלה גם שאלות אתיות מורכבות. החוקרים מציעים להרחיב את הגדרת המושג "מחנך" ולהתאימו לעידן המקוון, וממחישים כיצד אפשר לנצל את עדכוני הסטטוס, המשמשים לא פעם את בני הנוער לשיתוף רגשי ולוונטילציה של רגשות ותסכול כדי להעניק תמיכה רגשית, ולעתים אף "להציל" את בני הנוער מפני סכנות העולם האמתי והמקוון. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חומות החינוך נפלו ברשת? (קובץ בעריכת ברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן) |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 181-198 |
Number of pages | 18 |
ISBN (Print) | 9789655301359 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Facebook (Electronic resource)
- Internet -- Psychological aspects
- Internet -- Social aspects
- Interpersonal relations in adolescence
- Online social networks
- Problem youth
- Stress (Psychology)
- internet in psychotherapy