לימודי יהדות גרמניה במאה ה-21 - תכלית ותוחלת

Translated title of the contribution: Century First-Twenty the for Studies Jewish-German \

קרי וולך, איה אלידע

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

סקירה זו מבוססת על המבוא של קובץ המאמרים שפרסמו השתיים תחת הכותרת 'לימודים יהודיים־גרמניים: הדורות הבאים' (2022). זהו מבוא מאיר עיניים החושף בפני הקוראים את השכבות ואת הזרמים השונים בחקר ההיסטוריה והתרבות היהודית־גרמנית מאז המחצית השנייה של המאה ה־20 ועד היום. וולך ואלידע מנתחות באופן מרשים ביותר את מגוון הנטיות, התאוריות, האידאולוגיות והמבנים הפוליטיים־תרבותיים שעיצבו את המחקר ּבַנושא בעשורים האמורים. יתרה מזו, המאמר אינו מסתפק רק באיתור המגמות המחקריות המרכזיות ובאפיונן, אלא הוא כולל דיון אקטואלי יותר, הנוגע למשמעות המחקר המתפתח עבור דור החוקרים העכשווי ולתרומתו להבנת התחום. מבחינה זו, וולך ואלידע מסייעות לקוראים למקם את המחקרים המופיעים בתחום במרחב האינטלקטואלי־מחקרי, מרחב שאינו חדל מלהתפתח.
Translated title of the contributionCentury First-Twenty the for Studies Jewish-German \
Original languageHebrew
Pages (from-to)9-25
Number of pages17
Journalחידושים בחקר תולדות יהודי גרמניה ומרכז אירופה
Volume25
Issue number2
StatePublished - 2023

IHP publications

  • IHP publications
  • Germany -- History
  • Jews -- Germany
  • Jews -- Historiography
  • Jews -- History -- 1789-
  • Jews -- History -- Study and teaching
  • Research

Cite this