Abstract
בעשורים האחרונים הלך והתפתח שדה המחקר של לימודי המוגבלות, המנתח באופן ביקורתי את היבטיה החברתיים של תופעת המוגבלות, מפתח תיאוריות חברתיות על תהליכי הבניית המוגבלות, ומשמש כר פורה לדיונים תיאורטיים ואידיאולוגיים בשורה של סוגיות. המאמר הנוכחי מציג שתי גישות מרכזיות - המטריאליסטית והתרבותית - ודן בסוגיות שעמדו לאורך השנים במוקד לימודי המוגבלות: מקומו של הגוף בחוויית המוגבלות, זהותם של אנשים עם מוגבלויות, ואופני ההצטלבות של קטגוריית המוגבלות עם קטגוריות חברתיות אחרות. כמו כן, המאמר בוחן את מעמדו של השדה בישראל, את התגבשותו, מאפייניו המוסדיים, סדר היום של חוקריו והאתגרים העומדים לפתחם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 475-492 |
Number of pages | 18 |
Journal | תיאוריה וביקורת |
Volume | 50 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- IHP publications
- Disability studies
- Group identity
- Human body
- Identity (Psychology)
- People with disabilities
- People with disabilities -- Social aspects
- Research
- אנשים עם מוגבלות
- אנשים עם מוגבלות וסביבתם
- גוף האדם
- זהות (פסיכולוגיה)
- זהות קבוצתית
- לימודי מוגבלות
- מחקר
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Disability studies
- Disability studies -- Israel