"ללכת לאימון? ללמוד למבחן? - עם מי אני יכול להתייעץ?": ייחודיות העבודה של היועץ החינוכי עם תלמידים-ספורטאים

רוני לידור, בן שחר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בעשור האחרון, עקב חדירת הספורט לבתי-הספר והקמתה של התאחדות הספורט לבתי-הספר, הולכת וגדלה אוכלוסיית התלמידים-ספורטאים, בעיקר בבתי ספר תיכוניים. תלמידים-ספורטאים נדרשים לשמור על רמה אקדמית נאותה וכן להצטיין על מגרש הספורט. הרצון לשמור הן על הישגים הולמים בלימודים ובמקביל להקדיש שעות רבות לאימון הוא רק אחד מהקונפליקטים העומדים בפני אוכלוסית התלמידים-ספורטאים. מטרות המאמר: לתאר את הקשיים הפסיכולוגיים והפסיכו-חברתיים העומדים בפני תלמידים-ספורטאים וכן לבדוק באיזו מידה יכול היועץ החינוכי בבית הספר לספק לתלמיד-ספורטאי מערכת תמיכה
Original languageHebrew
Pages (from-to)24-47
Journalהייעוץ החינוכי
Volume11
StatePublished - 2002

Keywords

  • התאחדות הספורט לבתי הספר
  • ייעוץ בבית הספר
  • ספורטאים
  • ספורטאים צעירים
  • תלמידים בבית הספר התיכון
  • מתבגרים והתבגרות
  • מתבגרים והתבגרות -- היבטים נפשיים
  • הפרעות אכילה
  • תקשורת בין-אישית
  • Adolescence
  • Coming of age
  • Interpersonal communication
  • Eating disorders
  • Adolescent psychology
  • High school students
  • Athletes
  • Educational counseling

Cite this