Abstract
המחבר מצביע על המורכבות הדיאלקטית, הקונפליקטואלית, של רעיון האוטונומיה ועל הצורך להתמודד עם מורכבות זו אם נרצה להפוך את החינוך לאוטונומיה ממשאת נפש מופשטת לפרוגרמה פדגוגית קונקרטית. בהסתמכו על ניתוח של ההגות התיאורטית של הפדגוגיה הביקורתית ועל ניסיונו כמורה ומחנך בפועל, צבר מראה כיצד ניתן להכיל את המתח הדיאלקטי של רעיון האוטונומיה בחשיבה החינוכית וכיצד תפיסה זו של חינוך לאוטונומיה יכולה להתממש בעשייה החינוכית בפועל. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אוטונומיה וחינוך: היבטים ביקורתיים (קובץ בעריכת שילה שיינברג) |
Place of Publication | ישראל |
Publisher | רסלינג |
Pages | 179-196 |
Number of pages | 18 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP publications
- Authority
- Autonomy (Psychology)
- Critical pedagogy
- Dialectic
- Education -- Philosophy
- Identity (Psychology)
- Power (Social sciences)
- Repression (Psychology)
- School children
- Schools
- Schools -- Decentralization
- Teachers