מ“אובייקטים בחלון ראווה” למחוללי שיח - מחקר פעולה כמחולל טרנספורמציה תודעתית מהו מחקר

ארנה שמר, איתן שחר, טל אפללו, בן ארול, אמילי ישראלה יפה, עדן סבח, תומר פישר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מאמר זה מבקש להתבונן על הפן המתודולוגי של מחקר פעולה משתף, שנערך במהלך כשנתיים בשותפות בין צעירים הלוקחים חלק במכינות לחיים עצמאיים בעמותת גוונים, בעלי תפקידים העובדים במכינות אלה וחוקרים מתחום העבודה הסוציאלית. הצעירים שהשתתפו במחקר מוכרים כאנשים עם מוגבלויות על ידי המוסד לביטוח לאומי. הם משתתפים במכינת “הד”, המיועדת לצעירים עם קשיים נפשיים, מכינת “כנפיים” המיועדת לצעירים עם מוגבלויות פיזיות שונות (כמו שיתוק מוחין) ומכינת “דרור” לצעירים על הרצף האוטיסטי במאמר נציג את שלבי המחקר, נמשיג מהי משמעותה של טרנספורמציה תודעתית ונתאר מה איפשר את השינוי התודעתי שהוא חולל בנו - חוקרים-מנחים וחוקרים-עמיתים, מבחינת ההבנה מהו מחקר וכיצד לבצעו. כדי להמחיש את אופי השיח המחקרי בינינו וכדי לתת במאמר ביטוי לכל אחד מאיתנו, בחרנו לעגן את המאמר בציטוטים מתוך מפגשים וברפלקציות שנכתבו בין המפגשים במהלך מסענו המשותף. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)26-33
Number of pages8
Journalשיקום: בטאון עמותת חומש
Volume30
StatePublished - 2020

IHP publications

  • IHP publications
  • Action research
  • Change (Psychology)
  • Consciousness
  • Critical thinking
  • People with disabilities -- Social aspects
  • Young adults

Cite this