Abstract
מאמר זה מבקש להתבונן על הפן המתודולוגי של מחקר פעולה משתף, שנערך במהלך כשנתיים בשותפות בין צעירים הלוקחים חלק במכינות לחיים עצמאיים בעמותת גוונים, בעלי תפקידים העובדים במכינות אלה וחוקרים מתחום העבודה הסוציאלית. הצעירים שהשתתפו במחקר מוכרים כאנשים עם מוגבלויות על ידי המוסד לביטוח לאומי. הם משתתפים במכינת “הד”, המיועדת לצעירים עם קשיים נפשיים, מכינת “כנפיים” המיועדת לצעירים עם מוגבלויות פיזיות שונות (כמו שיתוק מוחין) ומכינת “דרור” לצעירים על הרצף האוטיסטי במאמר נציג את שלבי המחקר, נמשיג מהי משמעותה של טרנספורמציה תודעתית ונתאר מה איפשר את השינוי התודעתי שהוא חולל בנו - חוקרים-מנחים וחוקרים-עמיתים, מבחינת ההבנה מהו מחקר וכיצד לבצעו. כדי להמחיש את אופי השיח המחקרי בינינו וכדי לתת במאמר ביטוי לכל אחד מאיתנו, בחרנו לעגן את המאמר בציטוטים מתוך מפגשים וברפלקציות שנכתבו בין המפגשים במהלך מסענו המשותף. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 26-33 |
Number of pages | 8 |
Journal | שיקום: בטאון עמותת חומש |
Volume | 30 |
State | Published - 2020 |
IHP publications
- IHP publications
- Action research
- Change (Psychology)
- Consciousness
- Critical thinking
- People with disabilities -- Social aspects
- Young adults