מגדלור או מגדל שן? האקדמיה בישראל : בין פתיחות מאתגרת להסתגרות מתגוננת

Translated title of the contribution: Lighthouse or ivory tower? : The Israeli academy : between challenging openness to defensive seclusion

גייל טלשיר (Editor), ישראל כץ (Editor)

Research output: Book/ReportBookpeer-review

Abstract

"בספר זה קובצו שלושה עשר מאמרים מקוריים אשר מנסים לבחון תהליכים באקדמיה הישראלית במבט צופה עתיד, תוך בחינה של תרחישים אפשריים חלופיים; כל זאת בפרספקטיבה של 'למידה לאורך החיים', במאמץ לבחון כיצד תהליכים עולמיים וכאלה המסתמנים בחברה הישראלית משפיעים על האקדמיה בישראל אשר מנסה להישאר רלוונטית בדרכי פעולתה. האתגר של האקדמיה הישראלית הוא להישאר משפיעה ונוכחת, כלומר להשכיל לשלב משימות של שימור והנחלה של ידע קיים לצד יצירה והפצה של ידע משמעותי חדש. מאמרי הספר בוחנים מגמות באקדמיה לסוגיה ואת דרכי פעולתה, תוך מתן ביטוי לקהלים פוטנציאליים שונים: קבוצות אוכלוסייה שונות, הסקטור העסקי, השיח הדמוקרטי ושיח הזכויות, מערכת החינוך, החדשנות הטכנולוגית ועוד. כל זאת מתוך מאמץ לברר כיצד ההקשר המדיני, החברתי והכלכלי של הזמן הזה הם בגדר משפיעים ומושפעים כאחת במפגש עם האקדמיה. מאמרי הספר נותנים ביטוי למתח בין ניסיונה של האקדמיה לשמש מגדלור המציע אור ומתווה דרך, לבין האפשרות להיות מגדל שן מסתגר ומתגונן לנוכח האיומים שמסביב. לכתיבת הספר חברו אנשי אקדמיה מובהקים לצד מי שפועלים בשדות שונים, תוך מתן ביטוי לכוחות מעצבים ומשתתפים - כאלה שעשויים לסייע בהבנת אתגרי האקדמיה בהקשר רחב." -- המעטפת האחורית.
Translated title of the contributionLighthouse or ivory tower? : The Israeli academy : between challenging openness to defensive seclusion
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
Publisherרסלינג
Number of pages200
StatePublished - 2019

Publication series

NameSeries on the study of education
Publisherרסלינג

DanaCode

  • DanaCode
  • 058500014676

Cite this