Abstract
מחקר זה מתמקד בניתוח השינויים החלים באקדמיה בישראל ומבטאים את חלחול ההיגיון המדיאטיבי (mediative) להתנהלותו של המגזר האקדמי ולהגדרת זהותם של ארגוני אקדמיה. המדיאטיזציה (mediatization) של מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, המציבה נראות ותדמית כתנאים מחייבים להישרדות ומעמידה אופני פעולה של פרסום ושיווק כאמצעים להגדרת זהות ורלוונטיות חברתית, מתבטאת בשימושם של מוסדות אלו בטיפוסים שונים של מבעים פרסומיים. ממצאינו ממחקר תוכן של פרסום עצמי בעיתונות בשנים 2014-1999 מצביעים על נטייה הולכת וגוברת להעדיף מבע טיפוסי לפרסומת שיווקית על פני מבע פרסומי של מודעת תוכן. כמו כן, ממצאינו מורים שאוניברסיטאות המחקר מבצעות שינוי פרסומי זה לאט יותר ממכללות, כך שריכוז המודעות, לעומת פרסומות, גבוה באופן מובהק סטטיסטית באוניברסיטאות המחקר לעומת המוסדות האחרים להשכלה גבוהה. לטענתנו, אופני הפעולה הטכנולוגיים, האסתטיים והמוסדיים של המדיה - הכוללים תקשורת, פרסום ויחסי ציבור - מבנים מחדש את יחסי האקדמיה עם סביבתה החברתית. אדרבה, הם אינם רק מבנים מחדש את זהותה ואת התנהלותה של האקדמיה, אלא גם מחזקים את מעמדה של המדיה כהיגיון מארגן מרכזי של הפעילות האקדמית. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Mediatization of Academia in Israel: Advertising by universities and colleges |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 189-218 |
Number of pages | 30 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 53 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- IHP publications
- Education -- Marketing
- Education, Higher
- Mass media
- Mass media -- Social aspects
- Organizational change
- Public relations
- Universities and colleges