Abstract
המחבר מתמודד ישירות עם הקשיים המורכבים של הוראת טקסטים רבניים. בהסתמכו על המינוח של שוואב - "אקלקטיה ברת-הגנה" - הוא בוחן כיצד "מבנים סובסטנטיביים" שונים בחקר ספרות חז"ל, כגון פילולוגיה היסטורית, גישה ספרותית ולימודי תרבות, יכולים מצד אחד להעשיר את החינוך היהודי, אך מצד שני, יכולים גם להסתיר תחומי תוכן שונים שיש להם תועלת וערך לחינוך. תיאור המקרה שהמחבר בוחר בו על מנת להדגים את ה"אקלקטי" הוא הסיפור המפורסם של רבי עקיבא ורחל.
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 159-187 |
| Number of pages | 29 |
| Journal | עיונים בחינוך היהודי |
| Volume | 11 |
| State | Published - 2005 |
IHP publications
- IHP publications
- Aggada -- Study and teaching
- Aqiva ben Yosef -- approximately 50-approximately 132
- Avot de-Rabbi Nathan
- Rabbinical literature
- Talmud Bavli -- Ketubbot
- Talmud Bavli -- Nedarim