Abstract
נחלקו הראשונים (רש"י ורמב"ם) האם מחשבת פיגול האמורה בכל מקום פוסלת את הקרבן במחשבה בעלמא, או רק כאשר היא מתבטאת בדיבור של ממש. שמעוני גרטי פורש את הראיות לכל אחת מהשיטות ומציע (בדעת הרמב"ם) חלוקה בין מחשבת פיגול הנוהגת בכל הקורבנות שדי בה במחשבה, ובין דין 'שלא לשמה' הפוסל רק בחטאת ובפסח, שמשמעותו כהטלת מום בקרבן, ואינו חל אלא בדיבור ממש.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 19-25 |
Number of pages | 7 |
Journal | מעלין בקודש |
Volume | 28 |
State | Published - 2014 |
IHP publications
- IHP publications
- Intent (Jewish law)
- Sacrifice -- Judaism
- Thought and thinking