Abstract
בשנים האחרונות זוכה המושג "מטה-קוגניציה" לשימוש נרחב בתחום החינוך ומהווה שדה מחקר פורה בפסיכולוגיה הקוגניטיבית. מטה-קוגניציה מתייחסת לידע של האדם ולשליטה על התהליכים ועל התוצרים של המערכת הקוגניטיבית שלו. במילים אחרות: חשיבה ושליטה על החשיבה. החשיבה המטה-קוגניטיבית נסבה על הידע שיש לאדם ועל תהליכי הרכישה של הידע. העלאת תהליכי החשיבה למודעות כרוכה בחשיבה רפלקטיבית שבה תהליך החשיבה עצמו הופך למושא ההתבוננות והניתוח. תחת הגדרה רחבה זו של המושג "מטה-קוגניציה", התפתחו במשך השנים, מושגים מטה-קוגניטיביים שונים, כגון: רפלקציה, ויסות עצמי, ידע מטה-קוגניטיבי, ידע מטה-אסטרטגי, מיומנויות מטה- קוגניטיביות, מודעות מטה- קוגניטיבית, אמונות מטה-קוגניטיביות, חוויות/התנסויות מטה-קוגניטיביות, מטה-זיכרון, ניטור ושיפוט אפסטמולוגי ועוד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 27 |
Number of pages | 1 |
Journal | אאוריקה |
State | Published - 2009 |
IHP publications
- IHP publications
- Awareness
- Cognition
- Cognitive psychology
- Critical thinking
- Learning
- Reflective teaching
- Thought and thinking