מידע, ידע וכישורי חשיבה בבית הספר של המאה ה-21

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחברת המאמר מגינה על הטענה שלפיה רכישת ידע חייבת להישאר אחת המטרות המובהקות של בית הספר גם בעידן המידע, אך הלמידה בצורתה המקובלת כיום אינה מתאימה לפתח בתלמיד את המיומנויות הנדרשות לו במאה ה-21. הלמידה לוקה בכך שהיא אינה מפתחת חשיבה, אינה מביאה את התלמיד להבנה היוצרת קשרים בין פיסות המידע שנלמדו, ואינה מאפשרת ללומדים להבנות ידע. מחברת המאמר מציגה כמה חלופות למערכת הקיימת שבכוחן להתגבר על קושי זה. חלופות אלה יתמודדו עם שאלות כמו עומק הלמידה מול היקף החומר הנלמד והקשר שבין שיטות ההוראה לבין הידע של הלומד. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמידע, ידע ודעת (קובץ בעריכת שלמה בק)
Editorsשלמה בק
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages85-113
Number of pages29
ISBN (Print)9789655301212
StatePublished - 2016

IHP publications

  • IHP publications
  • Ability
  • Comprehension
  • Education -- Curricula
  • Information science
  • Knowledge and learning
  • Learning
  • Teaching
  • Thought and thinking

Cite this