מניעה מותאמת אישית: גישה חדשנית לצמצום הנשירה מההשכלה הגבוהה

מיכל פיליפס-ברנשטין, איתמר גתי

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

פיתחנו שאלון אינטרנטי להערכת המוכנות של סטודנטים שנה א' להשתלבות מוצלחת בלימודים אקדמיים בהיבט הפסיכו-חברתי: מסוגלות עצמית אקדמית, מחויבות ללימודים, נינוחות חברתית, מעורבות בקמפוס, משמעת עצמית וחוסן אישי. ניתוח נתונים מ- 11,555 סטודנטים שנה א', משקף שלשאלון תכונות פסיכומטריות טובות מאד. לשאלון תוקף ניבוי של הנשירה ושל הישגים לימודיים בסוף שנה א' בקרב סטודנטים שאותרו בסיכון לנשירה, והתערבות המשלבת סדנאות וליווי אישי צמצמו את הנשירה. עצם המענה על השאלון תורם לצמצום הנשירה, כאשר למשוב האישי המיידי, הכולל משוב גרפי והמלצות אישיות, ישנה תרומה נוספת. לבסוף, נמצא שניתן לזהות עוד בתחילת שנת הלימודים,סטודנטים בסיכון לנשירה שניתן ליחס לקושי בהתמודדות עם ההוראה המקוונת. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)22-34
Number of pages13
Journalאדם ועבודה
Volume17
StatePublished - 2021

IHP publications

  • IHP publications
  • College students
  • Questionnaires
  • Computer-assisted instruction
  • Workshops

Cite this