מסכימים על סימני השאלה: חינוך פוליטי כפדגוגיה אזרחית משותפת

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר עוסק בקושי שמעוררת הדרישה לאחידות בתכני לימודי האזרחות בחברה מרובת מגזרים וקונפליקטים כמו החברה הישראלית. כל קבוצה (יהודים, ערבים, חילונים ודתיים) מושכת לכיוון המשרת אותה - פרטיקולרית ואתנו-לאומית, מצד אחד, וליברלית, אוניברסלית וביקורתית מן הצד השני. מחבר המאמר טוען שעל אף המתחים וחוסר ההסכמה לגבי התכנים, "קיים בסיס משותף רחב להוראת האזרחות בישראל. מאפייניו הם פדגוגיים ואינם תלויי-תכנים, ומהותו מתבססת על גישת החינוך הפוליטי". הפתרון שהוא מציע, הוא אם כן, הליכה בתווך, בין נקיטת גישה א-פוליטית הנמנעת מדיון שיש בו מחלוקות, לבין גישה אידיאולוגית המנסה לרתום את התלמידים לתמוך בתפיסת עולם ספציפית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)199-209
Number of pages11
Journalגילוי דעת
Volume10
StatePublished - 2016

IHP publications

  • IHP publications
  • Civics -- Study and teaching
  • Education -- Israel -- Administration
  • Israel -- Social conditions
  • אזרחות -- לימוד והוראה
  • חינוך פוליטי
  • ישראל -- חברה
  • מערכת החינוך
  • תוכניות לימודים -- אזרחות

Cite this