מעניקים משמעות לבעיות מילוליות: המודל הרב-ממדי לעיצוב בעיות בהקשר: [מתוך המדור: מהמחקר בחינוך המתמטי]

נדב מרקו, אליק פלטניק, אנא וקנין

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה אנו מצביעים על החשיבות שבאימוץ ביקורתי ואדפטיבי של חומרי הוראה בידי מורים למתמטיקה לפני הבאתם בפני התלמידים בכיתות. מורות ומורים המביאים לכיתה בעיות שעיצבו בעצמם, מעוררים סקרנות ומוטיבציה גבוהות יותר ופותחים בפני תלמידיהם אפשרויות למידה מגוונות. כיצד ניתן לעצב או להתאים תרגילים ובעיות מספרי לימוד? במחקר רחב היקף בן שלוש שנים בחנו כיצד מורים מחברים ומעצבים מחדש בעיות מתמטיות בהקשר – בעיות המבוססות על סיטואציות מחיי היומיום. בעזרת תיאוריית הווריאציות (הָהֶגְוֵון) של הלמידה זיהינו מספר ממדים שסייעו למורים ביצירת בעיות מגוונות ומשמעותיות עבור תלמידיהם. אנו מציגים את המודל הרב־ממדי ומדגימים כיצד ניתן ליישמו. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)7-18
Number of pages12
Journalעל"ה: עלון למורי המתמטיקה
Volume62
StatePublished - 2024

IHP publications

  • IHP publications
  • Mathematics -- Study and teaching
  • Teachers
  • Teaching -- Aids and devices
  • School children
  • Learning
  • Word problems (Mathematics)

Cite this