מרכזי הסיוע בירושלים: שירות חברתי במציאות משתנה

ענת זעירא, איה בן-הרוש

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בעשור האחרון מתמודדת מדינת ישראל עם גידול חד בממדי העוני. לשכות הרווחה - החזית העיקרית של המדינה בכל הנוגע להתמודדות עם אנשים הסובלים ממצוקה כלכלית - מנסות למצוא ולפתח דרכי עבודה חדשות כדי לסייע לאוכלוסיות ההולכות וגדלות של אנשים המתמודדים עם עוני. אחת הדרכים שפיתח אגף הרווחה בעיריית ירושלים היא הפעלת מרכזי סיוע במסגרת המחלקות השכונתיות לשירותים חברתיים, שתכליתם לספק מענה מהיר לצרכים קונקרטיים של לקוחות, תוך כדי שיתופם בתהליך הסיוע על מנת לקדם מענים פרטניים, קבוצתיים וקהילתיים. מחקר זה מתמקד בעבודתם של ארבעה מרכזי סיוע, ובוחן את טיב הבקשות של הלקוחות מן המרכז אל מול המענים המסופקים להם וכן את מידת שביעות רצונם של הלקוחות מהשירות שניתן להם במסגרת מרכזי הסיוע
Original languageHebrew
Pages (from-to)95-119
Number of pages25
Journalביטחון סוציאלי
Volume74
StatePublished - 2007

IHP publications

  • IHP publications
  • Economic assistance
  • Jerusalem (Israel)
  • Poor
  • Social service

Cite this