Abstract
מאמר זה עוסק במפגש בין-תרבותי בין פלסטינים ליהודים בבתי ספר דו-לשוניים. המחבר, נשען בעבודתו זו על התיאוריה האתנו-מתודולוגית, מבקר תיאוריות קיימות העוסקות במפגשים בין-תרבותיים כשהוא מדגיש את הצורך לבדוק את מהלכם של מפגשים כאלה ואת משמעותם בהקשר למורכבות החיים ה"אמיתיים" היומיומיים ולא בהקשרים יזומים מובנים מראש. המאמר מבליט את הדילמות הכרוכות במפגשים על בסיס לאומי ומראה כיצד כוחה הקונטינגנטי של המציאות חזק לפעמים מהשפעתו של הכוח המבני המבחין בין הקבוצות. המבט הביקורתי על המפגש בין יהודים לפלסטינים מאפשר למחבר לבחון הנחות אוניברסליסטיות העומדות ביסוד המודל הבלתי פורמלי, הנחות שהחלישו באופן מתודולוגי ואולי אך תמטי את האפשרות לדיון ביחסי כוח בכלל, ובהקשר ההיסטורי הקונטינגנטי - ביחסי יהודים וערבים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הסדר החברתי והקוד הבלתי פורמלי (קובץ בעריכת תמר רפופורט ואהוביה כהנא) |
Publisher | הוצאת רסלינג |
Pages | 473-493 |
Number of pages | 21 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- Multiculturalism
- Jewish-Arab relations
- Teachers
- Education, Bilingual
- Schools