Abstract
מקובל בפי כל הפתגם "ממשה עד משה לא קם כמשה" לציון מעלותיו יוצאות הדופן של ר' משה בן מימון, אשר איש כערכו לא קם מאז משה רבנו. ואולם הפתגם מקפל בתוכו אמת נוספת, לא רק שממשה רבנו עד ר' משה בן מימון לא קם אדם בשיעור קומתם של השניים, גם לא היה כמעט אדם שנשא את השם "משה" במשך כל אותם שנים ארוכות שהפרידו ביניהם. כדרכם של רוב השמות במקרא, השם "משה" הוא חד פעמי ואין שני לו. מחבר המאמר מנסה להבין את מעמדו של השם משה בעיצוב אישיותו של הרמב"ם, אשר הזדהה עם השם וראה עצמו כמשה השני. המחבר מבקש להציע כי ראייתו העצמית הזאת של הרמבם התלכדה עם תפיסתו המשיחית ועם אמונתו בדבר חזרתה הקרובה של הנבואה, חזרה המבשרת את בואם של ימות המשיח, ומתוך כך הועיד עצמו לשמש עוזר למשיח. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 161-188 |
Number of pages | 28 |
Journal | ציון: רבעון לחקר תולדות ישראל |
Volume | 72 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2007 |
IHP publications
- IHP publications
- Eschatology, Jewish
- Maimonides, Moses -- 1135-1204
- Messianism
- Moses -- (Biblical leader)
- Names in the Bible
- Names, Personal -- Jewish
- Prophecy