משחקי מראות: לבטי זהות וצריכת "חדשות" בקרב עולים בישראל

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מהגרים מסוגלים כיום, באופן חסר תקדים, להישאר בקשר עם ארץ מוצאם באמצעות כלי התקשורת הרב-לאומיים. העולים מטפחים את רובדי הזהות שלהם באמצעות צריכת חדשות. רובדי הזהות האלה מתבלטים ברגעים שונים, מה שמוביל ליצירת מחזור של תחושות השתייכות – שייכות לקולקטיב הישראלי, לקולקטיב היהודי ברחבי העולם כמו גם לתת-מערכת הלשונית/התרבותית/האתנית הקשורה בארץ המוצא שלהם. ניתן לטעון שאפיונים אלה עושים את המהגרים המקושרים כל כך - מבחינה טכנולוגית כמו גם מבחינת שמירת הקשר עם משפחה וידידים – לחלוצי התפעול של 'המודרניות הנזילה', במינוחו של באומן. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)59-63
Number of pages5
Journalהד האולפן החדש: להנחלת העברית ותרבותה
Volume103
StatePublished - 2015

IHP publications

  • IHP publications
  • עלייה וקליטה
  • Immigrant absorption -- Israel
  • חדשות (אמצעי התקשורת)
  • Broadcast journalism
  • אמצעי התקשורת
  • Mass media
  • ישראל באמצעי התקשורת בחו"ל
  • זהות (פסיכולוגיה)
  • Identity (Psychology)

RAMBI Publications

  • Rambi Publications
  • Mass media and immigrants -- Israel
  • News audiences -- Israel
  • Immigrants -- Cultural assimilation -- Israel
  • Immigrant absorption -- Israel

Cite this