Abstract
ישראל החילה את המשפט, השיפוט והמנהל שלה במזרח ירושלים. אך משילותה בשטח זה מוגבלת, בין היתר לנוכח חסר הלגיטימיות המאפיין את יחסיה עם האוכלוסייה הפלסטינית. חסר זה מתבטא, בין היתר, בהתנגדותה של האוכלוסייה לתחולתם של הדין והמנהל הישראליים ובאי-שיתוף הפעולה שלה עם הרשויות באופן שיאפשר להן ליישם את מדיניותן. המאמר בוחן את האופן שבו ישראל מתמודדת עם התנגדות זו בהקשר של מערכת החינוך. יותר מכל, כך נראה, הפעילות הישראלית או העדרה מתאפיינים בתגובתיות (ריאקטיביות): אין מדובר במדיניות מתוכננת ומחושבת, אלא בתגובות מגוונות על התרחשויות ובניצול הזדמנויות שאין למדינה חלק ישיר או מכוון ביצירתן. אף שצעדיה של המדינה מצליחים במידה רבה להסתיר את כשל המשילות, אין בכוחם לאיין אותו לחלוטין. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 7-42 |
Number of pages | 36 |
Journal | משפט וממשל |
Volume | י"ט |
Issue number | 1-2 |
State | Published - 2018 |
IHP publications
- IHP publications
- Education -- Israel -- Administration
- Education and state -- Israel
- Jerusalem (Israel : East)
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel