ניהול בתקופת משבר: אתגרי מנהלי בתי ספר בתקופת הקורונה

חן שכטר, רימאא דעאס, מואפק קדח

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

משבר הקורונה העולמי מציב בפני מנהלי בתי הספר אתגרים רבים וגורם לשינויים בפרקטיקות הניהוליות. המחקר הנוכחי בוחן את האתגרים איתם התמודדו המנהלים בזמן המשבר. לצורך כך רואיינו 22 מנהלי חטיבות ביניים מחמישה מחוזות בישראל. ניתוח הראיונות של המנהלים העלה חמש קטגוריות־על של אתגרים שנוצרו במהלך משבר הקורונה: .1 אתגרים ניהוליים־ארגוניים; .2 אתגר הניהול מרחוק; .3 אתגר ניהול הפיתוח והלמידה הארגונית; .4 אתגר התמיכה במשאב האנושי - תלמידים, צוותי מורים, הורי התלמידים .5 אתגר התמיכה'מלמעלה' והשמירה על הצוות מ'רעשים חיצוניים'. מחקר זה מציע כיווני חשיבה ניהוליים להתמודדות עם מציאות מורכבת ועם אי הוודאות בזמן משבר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)9-37
Number of pages29
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Volume38
StatePublished - 2024

IHP publications

  • IHP publications
  • Adjustment (Psychology)
  • COVID-19 (Disease)
  • Cooperativeness
  • Crisis management
  • Educational leadership
  • Management
  • Organizational learning
  • School children
  • School principals
  • Schools
  • Teachers
  • Telecommuting

Cite this