ניהול עצמי של בתי ספר: מרעיון למעשה

Translated title of the contribution: School Based Management: From Theory to Practice

אדם ניר, פאר-לי מלכה פירו, עפרה פרי (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

הסקירה פורסת את הנחות היסוד התאורטיות וממצאי מחקרים שעסקו בניהול עצמי ובהשלכותיו על בתי ספר, במטרה להציע לקוראים תמונה רחבה ככל האפשר על הניהול העצמי (School Based Management – SBM). הסקירה נפתחת בהצגת נסיבות הפעולה שבהן פועלים בתי ספר ציבוריים ובתיאור השינוי שחל בהן בשנים האחרונות, שינוי המעודד יישום רעיונות מסוג אלה שמביא עמו הניהול העצמי. בהמשך מתואר הוויכוח על מבנה הכוח במערכות חינוך ובכלל זה על הדילמה מרכוז או ביזור. כחלק מהדיון בביזור מוצגות הנחות היסוד לגבי ניהול עצמי של בתי ספר ונדונות משמעויותיה של מדיניות זו כתהליך של שינוי. במסגרת הדיון מוצג תיאור של תהליכי ההגדרה והיישום של מדיניות הניהול העצמי במערכות חינוך שונות בעולם. לבסוף מוצגים בהרחבה העקרונות של מדיניות הניהול העצמי ודרך יישומה של המדיניות במערכת החינוך בישראל, ונדונים ממצאי מחקרים שבדקו את השלכותיו של המהלך. הסקירה, המשרטטת תמונה על מצב הידע בתחום, נועדה לעובדים במערכת החינוך – מורים, מנהלים, מפקחים ומעצבי מדיניות – ולמי שמתעתדים להעמיק בתחום
Translated title of the contributionSchool Based Management: From Theory to Practice
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
Publisherמרכז המידע במדעי החברה, מכון הנרייטה סאלד - המכון הארצי במדעי ההתנהגות
Number of pages151
StatePublished - 2007

Publication series

Nameפרסום (מכון הנריטה סולד)
Publisherמרכז המידע במדעי החברה, מכון הנרייטה סאלד - המכון הארצי במדעי ההתנהגות
Volume357/כב

Cite this