Abstract
המאמר מציג מודל ללמידה של קהילה בכלים שיתופיים, דיאלוגיים ונרטיביים. המודל מושתת על ההנחה כי האמת נוצרת בתהליך פרשני המתקיים במרחב הקהילתי, ועל כן שם דגש על המקום הייחודי והמשמעותי של הקולות השונים ועל השיח הנוצר ביניהם. תהליך הלמידה המוצע חושף שדה של הבניות אישות וקהילתיות במרחב של יחסי עוצמה. המודל כולל את השלבים הבאים: קבלת החלטה על הפעלת המודל; "להיות בקהילה"; פתיחת השער; טוויית רקמה ראשונה בשותפות עם הקהילה; איסוף הנתונים - הידע הגולמי; ארגון המידע - ידע המכוון לדיאלוג; מעגלי דיאלוג בקהילה; תכנון תוכנית פעולה באמצעות שיח המכוון לפעולה. מודל זה מתקיים במרחב פוליטי שמקדם מפגש בין נרטיבים חלופיים, ובה בעת נוצרת ההזדמנות לדיאלוג קהילתי, ביקורתי, המקדם פעולה ושינוי. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 553-577 |
Number of pages | 25 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | 32 |
Issue number | 4 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- Action research
- Community-based social services
- Learning
- Social participation