Abstract
מאמרה של גילי המר נותן מקום מרכזי למתח בין הגוף כאתר פיזי לגוף כאתר סימבולי. הוא עוסק בפרקטיקות כינון המגדר של נשים עיוורות, כפי שאלה משתקפות בדפוסי הצריכה שלהן. המר מראה כי השתתפותן בשוק הצריכה של בגדים ומוצרי קוסמטיקה נעשית מתוך משא ומתן בין השאיפה להידמות לאנשים רואים לבין השאיפה להנכיח את השוני ולתבוע הכרה בו. המבט, שכאמור לעיל הוא כה מרכזי בתרבות השוק, איננו דו-כיווני כשמדובר בנשים עיוורות. הן נטולות היכולת להביט, אך הן מושאי מבטים. המרואיינות אף ממשיגות את היכולת להיראות במונחים שוקיים, כ"סוג של שיווק, לשווק את עצמך". כאישה, היותך חשופה למבט מתעצמת. כפי שאומרת אחת המרואיינות, "אני חשופה גם בגלל שאני אישה וגם בגלל שאני עיוורת".
Translated title of the contribution | Blind Women See Gender: Interpretive Tactics Within The Consumer Culture |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | קפיטליזם ומגדר: סוגיות פמיניסטיות בתרבות השוק (קובץ בעריכת רונה ברייר-גארב, דנה אולמרט, ארנה קזין ויופי תירוש) |
Place of Publication | רעננה |
Publisher | מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד |
Pages | 208-231 |
Number of pages | 24 |
ISBN (Print) | 9789650208202 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- תדמית האישה באמצעי התקשורת
- Women in mass media
- יופי
- Beauty, Personal
- נשים
- Women
- דימוי הגוף
- Body image
- מגדר
- Sex
- עיוורים וכבדי ראייה
- Blind
- צרכנות וצריכה
- Consumers
- קפיטליזם
- Capitalism
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Blind women -- Israel
- Gender identity -- Israel
- Blindness -- Social aspects -- Israel