Abstract
מאיר בוזגלו, פילוסוף ומתמטיקאי, בנו של הפייטן ר' דוד בוזגלו, מתאר במאמרו "סוף ההתחלה" את מה שאפשר לכנות המרקם הרב קולי של קהילות יוצאי צפון אפריקה. בואו של ר' דוד בוזגלו היה כבואם הבו זמני, במונחים בלשניים, של המוען והשדר מעולם הולך ונעלם. ר' דוד השכיל להבחין בצמא האדיר של הקהל הישראלי כנמען, ובעקבות זאת לחדש משמעות, ללכד ולקשר צופן והקשר של קהילת הגירה פרומה מזיכרונה. מאיר בוזגלו, במסמך אישי נדיר, מתאר את הרב קוליות המוזיקלית שבתוכה גדל, אשר נעה באזורים שסימן אז הרוק הכבד, לצד מרקמים אחרים - של יאן אנדרסן, פינק פלויד וג'טרו טל. אני מוצאת בדבריו עדות עשירה, עדינה ומאופקת על האופן שבו אביו - שלכאורה לא ייעד אותו לפיוט - הכשיר אותו, כביכול בלי משים, לייעוד התרבותי החברתי הרחב שלו. מאיר מדבר על אביו אך מן הצד אפשר לראות את החניכה שלו עצמו כמוסר בתרבות הישראלית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הפיוט כצוהר תרבותי (קובץ בעריכת חביבה פדיה) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | הקיבוץ המאוחד |
Pages | 385-388 |
Number of pages | 4 |
ISBN (Print) | 9789650206567 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Buzaglo, Daṿid -- 1903-1975
- Piyyutim