Abstract
במאמר זה כותב המאמר מבקש לבחון את הגיונו המיוחד של המודל הביקורתי בחינוך. חלקו הראשון עוסק בביקורת על יומרתו האידיאולוגית של האינדיבידואליזם החינוכי ליצור מרחב פדגוגי נטול היררכיות ועל תפיסתו ההרמונית של אידאל "המימוש העצמי". בחלקו השני המאמר מבהיר את תפיסתו המיוחדת של המודל הביקורתי באשר לטבע האדם וחירותו; תפיסה זו מבוססת על המתח בין חיוב לבין שלילה, כמו גם על יכולתו של האדם לשמר את יסוד הסתירה המהותי עבורו באמצעות פעולות של התנגדות והזרה. לקראת סיום המאמר נידונות השפעותיה הפדגוגיות של עמדה אידאולוגית זו על החינוך בכלל ועל מקומו של בית הספר המוסדי בו בפרט. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 11-28 |
Number of pages | 18 |
Journal | דפים |
Volume | 55 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Critical pedagogy
- Education
- Education -- Philosophy
- Ideology
- Individualism
- Schools