Abstract
המחבר בונה את מאמרו הדן במפגש הבעיתי בין חנוך דתי לחנוך אקדמי סביב שני מונחים: "השפה" כלומר מושגי היסוד והפקרקטיקות הבסיסיות (תורה ומדרש) המכוננים את נכסי צאן הברזל של תרבות נתונה, ו"ספרות", הפירושים היצירתיים שמקבלים אותם מושגי היסוד והפרקטיקות בידיהם של קוראים, מפרשים והוגים לאורך הדורות. המחבר מתאר את האוניברסיטה כמשכן "השפה" וה"תיאוריה", והמוסד החנוכי ובמיוחד הישיבה המסורתית כמקום של "ספרות" או "פרקטיקה", ודן בניגוד בינהם ובאינטגרציה אפשרית בין שני המוסדות והתפיסות שהם מייצגים.
Translated title of the contribution | Between the Academy and Religious Education: ‘Language’ and ‘Literature’ |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 47-83 |
Number of pages | 37 |
Journal | עיונים בחינוך היהודי |
Volume | 11 |
State | Published - 2005 |
Bibliographical note
פורסם גם בקובץ:,שפות וספרויות בחינוך היהודי : מחקרים לכבודו של מיכאל רוזנק
,עורך יונתן כהן,
ירושלים : הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברביטה העברית, תשס"ז
Published also in:
Languages and Literatures: Studies in Honor of Michael Rosenak, edited by J. Cohen. Magnes, Jerusalem.
IHP publications
- IHP publications
- Civilization
- College students
- Culture
- Education, Higher
- Jewish scholars
- Jews -- Study and teaching
- Knowledge and learning
- Religious education
- Research
- Talmud Torah (Judaism)
- Universities and colleges
- Yeshivas
- Yeshivot