Abstract
במאמר נדונות הסיבות לחוסר הצלחתה של הפדגוגיה הביקורתית להיות רלוונטית ומשמעותית לפועלם של אנשי חינוך. בדרך כלל חולשתה זו של הפדגוגיה הביקורתית מוסברת בפער שבין עוצמת הגיונותיה הביקורתיים התאורטיים לבין דלות הצעותיה האופרטיביות. טענתו של מאמר זה כי מקור הבעיה בשלב מוקדם יותר - חוסר יכולתה של הפדגוגיה הביקורתית לאתר ולהמשיג את מציאות הדיכוי הפדגוגית באופן קונקרטי וקוהרנטי. על מנת לבסס את הטענה הזאת המאמר דן ברכיב הדיאגנוזה בגרסאותיה המודרניסטיות של הפדגוגיה הביקורתית, ובוחן את כשליו האידיאולוגיים והאפיסטמולוגיים. בהמשך לכך נטען במאמר כי מחויבותה הלא-רפלקטיבית של הפדגוגיה הביקורתית להגיונה התאורטי של הביקורת ולשלילה מדלדלת את אבחנותיה ודוחקת בה להתנתק מן הפרקסיס החינוכי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 11-38 |
Number of pages | 28 |
Journal | דפים |
Volume | 51 |
State | Published - 2011 |
IHP publications
- IHP publications
- Critical pedagogy
- Education
- Education -- Philosophy
- Ideology
- Knowledge, Theory of
- Postmodernism and education
- School children
- Schools
- Teachers