על מחוכים ו(א)נשים: פנופסקי, אחרי הכול

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מאמר זה שב ומעלה את הישן לקדמת הבמה, ומנסה להציג את יתרונות שיטתו של היסטוריון האמנות ארווין פנופסקי בכל הנוגע לחקר ייצוגים חזותיים מחיי היום-יום. לשם כך נבחנת שמלת נשף זהובה מסאטן, המתוארת במלוא יפעתה במרכז היצירה אחרי הנשף מ-1886 של האמן הצרפתי אדואר דבה-פונסן. דרך ניתוח פריט לבוש באמצעות מתודת מחקר מתחום תולדות האמנות, מאמר זה מנסה להצביע על התאמתה של המתודולוגיה האיקונוגרפית-איקונולוגית לסוגים נרחבים של ביטוי חזותי, הכוללים גם תרבות פופולרית, אומנות ועיצוב.
Original languageHebrew
Pages (from-to)249-273
Number of pages25
Journalפרוטוקולאז'
StatePublished - 2013

IHP publications

  • IHP publications
  • Advertising
  • Art -- History
  • Pictures
  • Publicity
  • Research -- Methodology
  • Visual communication

Cite this