Abstract
המאמר מבקש לבחון את טיבו המיוחד, האנושי והפדגוגי, של המפגש שבין מחנך/ת כיתה לבין כיתת החינוך שלו/ה. טענת המאמר היא, כי את הגיונה המיוחד של מלאכת חינוך הכיתה יש להכין דווקא על רקע חוסר ההיגיון המשקי שלה: הכלכלי, החישובי והתועלתני, ואל נוכח הקושי הכרוך בהמשגתה. לשם הבהרת האמור, ידון המאמר בטיבו של פוטנציאל הניכור שמתקיים במפגש החינוכי, שיכונה "הגיון חמש-עשרה השניות הראשונות". בהמשך לכך יבחן המאמר את האפשרות לכינונה של מערכת יחסים חלופית שתהיה מבוססת על פדגוגיה של הכרה הדדית ובלתי מנוכרת, שיש בה קרבה בין-אישית וזיקה דיאלוגית. המשגה זו תעשה באמצעות עיון במונחי "זיקת הדיאלוג" של הפילוסוף מרטין בובר ובחינת השלכותיה הפדגוגיות של "זיקת ההתקשרות והאהבה" בהגותו של הפילוסוף והפסיכואנליטיקן אריך פרום. לסיום, על סמך הרעיונות שיוצגו, יפורטו ארבעה מרכיבים מכוננים בעיצובה של מלאכת חינוך הכיתה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 77-96 |
Number of pages | 20 |
Journal | גילוי דעת |
Volume | 4 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP publications
- Buber, Martin -- 1878-1965
- Dialogue
- Education
- Educators
- Fromm, Erich -- 1900-1980
- Generosity
- Interpersonal relations
- Love
- Other (Philosophy)
- School children
- Teacher-student relationships