Abstract
הכשרת אנשי מקצוע לעבודה מודעת, רגישה ואפקטיבית בחברה רב-תרבותית היא אחד האתגרים המרכזיים שבהם נתקלים אנשי חינוך במקצועות העזרה. דיאלוג בין-קבוצתי הוא פרקטיקה פדגוגית שבה יכולים להיעזר אנשי חינוך במסגרת עבודתם. אנו יוצאים מן ההנחה כי מפגש עם ה"אחר" טומן בחובו הזדמנות לפיתוח רפלקטיביות ביקורתית - אחת מן המיומנויות ההכרחיות לאנשי מקצוע הפועלים במציאות המתאפיינת בשונות וגיוון תרבותי. במאמר זה אנו מציגים ממצאי מחקר שערכנו אשר בחן דיאלוג בין-קבוצתי (המתקיים בין קבוצה ישראלית לקבוצה גרמנית) ככלי פדגוגי לחינוך לרב-תרבותיות, ואת תרומתו לפיתוח רפלקטיביות ביקורתית בקרב סטודנטים לעבודה סוציאלית. מממצאי המחקר עולה כי דיאלוג בין-קבוצתי הוא כלי התנסותי יעיל לחינוך ולהכשרה החברה רב-תרבותית, שכן הוא מקדם ומפתח רפלקטיביות ביקורתית ביחס לשני מושגים מרכזיים - הקשר ויחסי כוח. דיאלוג בין-קבוצתי עשוי לתרום למאמץ המקצועי לחנך אנשי מקצוע ביקורתיים, רפלקטיביים ומחויבים חברתית, וכך עשוי לעזור להתמודד עם האתגרים הטמונים בעבודה בחברות המאופיינות בשונות הולכת וגדלה, ביחסים בין-קבוצתיים טעונים, ובקונפליקטים פוליטיים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 423-447 |
Number of pages | 25 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | ל"ה |
Issue number | 3 |
State | Published - 2015 |
IHP publications
- IHP publications
- Critical thinking
- Dialogue
- Group identity
- Multicultural education
- Multiculturalism
- Other (Philosophy)
- Social workers
- Social workers -- Training of
- דיאלוג
- האחר
- הכשרת עובדים סוציאליים
- זהות מקצועית
- זהות קבוצתית
- חינוך לרב-תרבותיות
- עובדים סוציאליים
- רב-תרבותיות
- רפלקטיביות
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Intergroup relations
- Other (Philosophy)
- Social work education -- Israel
- Social work education -- Germany
- Multiculturalism